1.مشارکت در تصمیم گیری های مربوط به حل مشکلات و تعیین خط مشی دانشگاه از بعد مالی
2. مشارکت در تهیه برنامه های سرمایه ای
3. بررسی و تایید نهایی پرداختهای دانشگاه با توجه به مجوزهای مالی
4. بررسی و تایید نهایی صورتهای مالی تهیه شده
5. نظارت بر وضعیت نقدینگی
6. مشارکت در تصمیم گیری برای تامین منابع مالی مورد نیاز و چگونگی استفاده از منابع مالی موجود
7. تدوین آئین نامه و دستورالعملهای مالی و اجرائی و نظارت بر اجرای آن
8. شرکت در جلسات بودجه و همکاری لازم به منظور تهیه بودجه سالیانه دانشگاه
9. برنامه ریزی و تصمیم گیری مقتضی در خصوص مغایرت عملکرد با بودجه
10. بررسی و تایید نهایی محاسبات مربوط به قیمت تمام شده خدمات و فعالیتها
11. اعمال نظارت بر ثبت و نگهداری و کنترل دارائی های ثابت
12. برنامه ریزی جهت بستن حسابها در پایان سال مالی و تهیه گزارشهای مالی مورد نیاز جهت ارائه به مراجع ذیربط
13. اتخاذ ترتیبات لازم به منظور هماهنگی با بازرس و حسابرسان و سایر مراجع ذیصلاح
14. نظارت عالی بر ثبت به موقع و صحیح حسابها و ارسال گزارشات قانونی
15. برنامه ریزی به منظور انطباق نظامهای مالی و هزینه یابی دانشگاه با توجه به تغییرت به وجوده آمده در فعالیتها
16. هماهنگی امور مالی با سایر واحدهای دانشگاه به منظور یکپارچه سازی فرآیندهای مالی و عملیاتی
17. برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات هیأت امناء و ... در خصوص مسائل مالی و نظارت بر اجرای آن
18. تصمیم گیری در خصوص تامین نیروی انسانی در واحدهای تحت نظارت و همچنین تنظیم برنامه آموزش جهت کارکنان
19. نظارت عالی بر استقرار و اجرای سیستم منابع سازمانی (ERP)
20. برنامه ریزی جهت بهبود روشها، فرآیندها و سیستم های مالی و همچنین تهیه گزارشات مدیریتی مورد نیاز دانشگاه
21. همکاری در برنامه ریزی لازم جهت استقرار نظام کنترلهای داخلی
22. انجام سایر وظایف محوله از جانب معاون اداری و مالی